Salahkan Umno Kalau Mufti Perak Di Maki


" Siapa yang bersalah sekiranya Mufti Perak Dato Seri Dr Harussani Zakaria dimaki, bukankah itu semua gara-gara Umno yang khianat dan mempergunakan Mufti.

Siapa yang tidak hormatkan instituti Mufti kalau bukan Umno yang tidak mahu mendengar fatwa dan nasihat mufti, bukankah Malaysia mempunyai rekod mufti paling ramai dalam dunia, tak cukup setiap negeri satu mufti siap dengan timbalannya pula tu.

Terkini Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein kononnya kecewa apabila Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria dijadikan bahan cercaan dan makian oleh penyokong pembangkang di Internet.

Tidak cukup dengan itu beliau juga kesal instituti raja juga dihina sedangkan apa yang beliau katakan semuanya terbalik dan berbalik kepada Umno yang mempergunakan sultan, pegawai istana, pegawai kerajaan negeri dan tidak tertinggal mufti.


Kami dari Pakatan Rakyat tidak bermusuh dengan instituti mufti, malah kita mengangkat dan menghormati mufti selaku penasihat sultan dan tempat rujukan hukum dan fatwa disaat rakyat memerlukan pedoman dan panduan.


Siapa yang mengenali Mufti Perak ini secara lebih dekat, jelas sebenarnya beliau sangat sayangkan perpaduan dalam Islam, beliau secara diam sebenarnya menyokong apa yang PAS lakukan selama ini termasuklah simpati dengan kezaliman yang dikenakan keatas Dato Seri Anwar Ibrahim satu ketika dahulu.


Pastinya apa yang berlaku sekarang adalah momokan dan sandiwara Umno yang mengambil kesempatan kononnya hendak mengekalkan hagemoni kuasa kononnya kalau melayu mestilah Islam walhal selama ini Mufti Perak ini ditipu oleh pemimpin-pemimpin Umno sepertilah buat alim depan mufti, dibelakang mufti pula apa maksiat yang pemimpin Umno tak buat.


Diceritakan dalam pembentukan kerajaan Pakatan Rakyat Perak sebelas bulan yang lalu, Mufti Perak ini disuruh memujuk adun-adun PAS untuk membentuk kerajaan campuran dengan Umno.


Paling malang Mufti Perak baru-baru ini, membuat kenyataan tentang kewajipan taat kepada pemimpin yang akhirnya kenyataan beliau itu ditegur oleh Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato Dr Harun Din sebenarnya pemimpin yang macam mana kita perlu taat.


Kini sudah tiba masanya, pimpinan PAS menghantar wakilnya untuk duduk bermuzakarah dengan Mufti Perak untuk menerangkan apakah sebenarnya perjuangan gerakan Islam dalam parti PAS bersama-sama Pakatan Rakyat dan paling penting menerangkan kejahatan Umno dan BN selama 51 tahun kita merdeka.

Layari : http://pasjohorbahru.com/

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.